Wist u dat u bij Fysiotherapie en Trainingscentrum De Linie ook terecht kunt voor een Dry Needling behandeling bij één van onze fysiotherapeuten?

➡️ Wat is Dry Needling?
Dry Needling is een behandeling waarbij door middel van een speciale techniek de spieren worden aangeprikt met een droge (“dry”) accupunctuurnaald. Als gevolg zal de aangeprikte spier zich kort aanspannen en vervolgens ontspannen, zodat u zich daarna makkelijker kunt bewegen. De spieren worden aangeprikt op zogenaamde “triggerpoints”, pijnlijke punten in de spieren die voor veel klachten kunnen zorgen.

Dry Needling is overigens niet hetzelfde als accupunctuur. Bij accupunctuur worden er meerdere naalden oppervlakkig in de huid aangebracht met het doel om bepaalde energiebanen te verbeteren. Dry Needling is een techniek binnen de fysiotherapie waarbij er met één naald kort in de spier wordt geprikt, om zo de klachten in het bewegingsapparaat te verhelpen.

Dry Needling blijkt een succesvolle techniek bij het behandelen van klachten in de verschillende spieren van het lichaam. Denk aan: stijve spieren en gewrichten, pijn in de nek, rugklachten, RSI-klachten, pijnlijke bil- en beenspieren, een tennis-elleboog en arm- en schouderklachten. Mocht uw klacht hier niet bij staan, dan betekent dit overigens niet dat we deze niet kunnen behandelen met behulp van Dry Needling. Er zijn simpelweg zoveel situaties mogelijk waarbij Dry Needling een geschikte therapie kan zijn, dat we ze niet allemaal op kunnen noemen.

➡️ Meer informatie?
We informeren u graag! Kom langs de balie of bel ons op 0223-623742. Uw vragen mailen mag natuurlijk ook. U kunt ons bereiken op info@fysioentrainingdelinie.nl. Wij proberen uw mail zo snel mogelijk te beantwoorden.

Gelijk een afspraak maken bij fysiotherapeut Edwin Bromlewe? Bel ons op 0223-623742. Wij zijn doordeweeks bereikbaar van 08.30u tot 21.00u.